.

15Malaysia

tut

suara

*diam

segala hasrat aku untuk kebahagian mu.
kau lah bidadari syurga.
suara mu bertahta di hatiku.
saat itu tiada berharga.

*senyum

aku asyik bile dengarnya. tenang bila selaminya.
pelik bila aku pikir. rasa ganjil bila diingat.
bosan aku da mula lain. bosan aku da mula bermakna.
kering aku da mula berisi. kering aku da mula tunjukan hasil.

aku x pernah harap kan sesuatu. tidak pernah aku janjikan sesuatu.
cukup hanya untuk aku terus hidup. cukup hanya untuk aku terus bernafas.
lemas aku tidak aku pernah pergi. tp biar ianya senyap tidak dijamah.
ianya perit bila mula mengenal.

sinar hidup x kn pernah kekal. dan ianya sentiasa harus dipegang.
harapan x kn pernah datang. dan kebahagiaan harus sentiasa dikejar.
sukar untuk aku lafazkan. sukar untuk aku terbitkan.


aku ingin hidup sempurna. sesempurna cinta adam dan hawa.

No comments: