.

15Malaysia

tut

kepercayaan

kan. aku sudah tidak punya kepercayaan itu. segala yang aku buat tidak pernah betul. aku ckp aku sygkn semua. itu dusta. perasaan suatu benda yang teramar subjektif. aku mahu perasaan diukur. aku mahu perasaan ditafsir. tp tidak kan. itu hanya lamunan kosong tidak berisi.
aku geram bila ditanya tentang perasaan. aku benci bila punya perasaan. aku tidak kuat untuk semua itu. aku mahu ianya jd yang terbaik. aku mahu ianya muncul yang terunggul. aku mahu disegani. aku mahu di khianati. aku mahukan semuanya.

tp. bila aku sedar. aku x punya hala tuju. selama aku hidup. selama aku berjalan. semua aku turut bagai lembu. aku tidak diajar untuk kenal dunia. aku tidak di didik untuk jd dewasa. haha. aku bagai bayi yang belum mampu berkata. menangis bila tiada lapar. menjerit bila mahu didukung. tiada apa yang mampu dilaung. hanya menangis. aku kekal digenangi telunjuk.

haha. aku mahu terus sedar?? aku x punya pilihan. aku x punya harapan. mampukah aku terus sedar. aku tidak kuat. aku tidak kuat. aku tidak kuat. segalanya telah aku serahkan. kepercayaan tidak pernah bermaksud bagi aku. ini yang telah aku paham. aku manis bila berkata. berbunga bila menaip. tp aku x punya apa2.

aku takut. aku takut. aku takut.

bilakah aku boleh hidup. baru aku sedar. aku x pernah kenal dunia. haha

No comments: